Лист №203/1-9 від 24.11.2016 щодо пропозицій Президента України до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні»

Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ВРУ, Верховна Рада України

Голові фракції Партії

«БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА»

Гриніву І.О.

 

Голові фракції Політичної партії

«НАРОДНИЙ ФРОНТ»

Бурбаку М.Ю.

 

Співголові фракції політичної

партії «ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК»

Бойку Ю.А.

 

Голові фракції Політичної партії

«Об’єднання «САМОПОМІЧ»

Березюку О.Р.

 

Голові фракції Радикальної партії

Ляшку О.В.

 

Голові фракції Політичної партії

«Всеукраїнське об’єднання «БАТЬКІВЩИНА»

Тимошенко Ю.В.

 

Голові депутатської групи

«Воля народу»

Москаленку Я.М.

 

Голові депутатської групи

«Партія «ВІДРОДЖЕННЯ»

Хомутинніку В.Ю.

 

Голові Комітету з питань культури і духовності

Княжицькому М.Л.

 

Вих. №203/1-9

від «24» листопада 2016 року

 

Щодо пропозицій Президента України

до Закону України «Про державну підтримку

кінематографії в Україні»

 

Верховною Радою України 22.09.2016 прийнято Закон України «Про державну підтримку кінематографії в України» (далі – Закону), який 13.10.2016 було направлено на підпис Президенту України П. Порошенку.

Президентом України П. Порошенком 18.11.2016 Закон повернуто з пропозиціями для доопрацювання з метою приведення його положень у відповідність із вимогами Конституції України, Бюджетного кодексу України, узгодження з нормами інших законодавчих актів та повторного розгляду Верховною Радою України.

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ) повністю підтримує доцільність пропозицій до Закону, виражених Президентом України П. Порошенком, проте змушена звернутись та закликати не підтримувати та не приймати пропозиції до Закону.

Власну позицію обґрунтовуємо наступним.

ІнАУ у листі від 17.10.2016 № 180 (копія додається), направленому до Президента України, висловлено пропозицію не підписувати Закон та повернути його до Верховної Ради України для повторного розгляду, оскільки:

·        

у Законі суміщено норми, спрямовані на підтримку вітчизняної кінематографії, та норми, які не мають жодного правового зв’язку з вказаною сферою, передбачають додаткові правові механізми захисту правовласників за рахунок умисного порушення прав інших осіб;

·        

у Законі відсутні положення щодо дотримання принципу захисту та встановлення рівності прав обох сторін у правовідносинах, пов’язаних із захистом правовласником прав від правопорушень, які можуть мати місце у зв’язку із розміщенням інформації в мережі Інтернет;

·        

Закон, шляхом внесення змін до Закону України «Про авторське право і суміжні права», Кодексу України про адміністративні правопорушення зобов’язує постачальників послуг технічного зберігання інформації (хостингу), які зазвичай не мають доступу до інформаційних ресурсів, що зберігаються на їх технічних засобах, в позасудовому порядку, виключно на підставі письмових тверджень представників власників авторських і (або) суміжних прав та не підтверджених в судовому порядку фактів порушення їх прав, вчиняти певні дії, які не відносяться до їх діяльності та, всупереч положенням Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про захист персональних даних», надавати в позасудовому порядку власнику авторських і (або) суміжних прав персональні дані про своїх клієнтів власників веб-сайтів (або власника веб-сторінки).

 

Останні події поточного року, пов’язані із вилученнями правоохоронними органами серверного обладнання окремих компаній, які здійснюють діяльність у сфері телекомунікацій, як вже неодноразово зазначалось і в засобах масової інформації, може призвести до вивезення такими компаніями свого обладнання за кордон, що, в свою чергу, негативно відобразиться на фінансовому кліматі в країні шляхом відтоку інвестицій.

Відтак, не сприяє конкурентоздатності вітчизняним компаніям у сфері телекомунікацій і створення державою несприятливого законодавчого клімату, що також має місце останнім часом. І, одним із негативних наслідків для ІТ-бізнесу в Україні, будуть наслідки чинності Закону, зокрема, в частині внесення змін до Закону України «Про авторське право і суміжні права».

 

Підсумовуючи наведене, з метою забезпечення утвердження в Україні принципу верховенства права, неухильного додержання Конституції України та захисту прав суб’єктів господарювання, діяльністю яких є надання послуг хостингу, власників веб-сайту, веб-сторінки, просимо не підтримувати на не приймати пропозиції Президента України до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні».

 

Додаток: копія листа №180 від 17.10.2016 Президенту України щодо ветування Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні».

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                 О.Федієнко