Лист №90 від 29.05.2015 НКРЗІ щодо пропозицій змін до законопроекту «Про електронні комунікації» щодо адміністрування адресного простору українського сегмента мережі Інтернет

29.05.2015
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації

Животовському О.М.

 

 

копія: Членам робочої групи з опрацювання проекту Закону України "Про електронні комунікації"

 

 

Вих. №90

від «29» травня 2015 р.

 

Щодо пропозицій змін до законопроекту «Про електронні комунікації» щодо адміністрування адресного простору українського сегмента мережі Інтернет

 

 

Шановний Олександре Миколайовичу!

Інтернет Асоціація України (далі - ІнАУ), яка об'єднує понад 170 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою повагу та звертається з наступним.

25 травня 2015 р. на засіданні робочої групи з опрацювання проекту Закону України «Про електронні комунікації» були оголошені пропозиції Українського мережевого інформаційного центру (УМІЦ), Асоціації «Укртелемережа», ВГО «Рада з питань конкурентоспроможності індустрії інформаційно-комунікаційних технологій України» та «Громади захисту споживачів послуг зв’язку України» до законопроекту «Про електронні комунікації» щодо адміністрування адресного простору українського сегмента мережі Інтернет.

Відповідно до задекларованої мети законопроекту, прийняття цього законодавчого акту направлене на виконання вимог Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 №847-р, а також на встановлення засад діяльності у сфері електронних комунікацій, які відповідатимуть вимогам часу та євроінтеграційним процесам, для розвитку сфери електронних комунікацій в Україні.

ІнАУ в цілому підтримує необхідність гармонізації національного законодавства із законодавством Євросоюзу, зокрема з Директивами Європейського Парламенту та Ради від 07.03.2002 р. 2002/19/ЄC про доступ та з’єднання електронних комунікаційних мереж та пов’язаного оснащення (Директива про доступ), 2002/20/ЄС про дозвіл електронних комунікаційних мереж та послуг (Рамкова Директива), 2002/21/ЄС про спільні правові рамки для електронних комунікаційних мереж та послуг (Рамкова Директива) та 2002/22/ЄС про універсальні послуги та права користувачів стосовно електронних мереж зв’язку і послуг (Директива про універсальні послуги).

Разом з тим мусимо зазначити, що, відповідно до європейських підходів щодо регулювання сфери ІКТ, адміністрування адресного простору мережі Інтернет регулюється не законодавчими актами в сфері електронних комунікаційних мереж, а окремими спеціалізованими нормативними документами. Зокрема, правила державної політики щодо функціонування домену верхнього рівня (TLD) .EU та принципи державної політики в галузі реєстрації викладені в Регламенті Європейської комісії № 874/2004 від 28.04.2004 (з наступними доповненнями, визначеними Регламентом Європейської комісії № 1137/2008 від 22.10.2008).

Також звертаємо Вашу увагу, що питання забезпечення цілісності систем розподілу доменних імен та адресного простору, технічної регламентації і безпеки, базові визначення в сфері доменного та адресного простору, компетенції відповідних органів і служб контролюються Інтернет корпорацією з присвоєння імен та номерів (ICANN) і є предметом міжнародних документів, регламентів, стандартів і протоколів, тому вони не мають регулюватися національними законодавствами.

Інтернет Асоціація України не має інформації, чи обговорювались пропозиції зазначених змін до законопроекту «Про електронні комунікації» Координаційною радою з питань адміністрування адресного простору українського сегмента мережі Інтернет при Українському мережевому інформаційному центрі (УМІЦ), оскільки представник ІнАУ, який є членом Координаційної ради, не запрошувався до обговорення даного питання Координаційною радою. У будь-якому разі ми вважаємо, що Український мережевий інформаційний центр (УМІЦ) не мав формувати законодавчі пропозиції, які серед іншого безпосередньо стосуються Координаційної ради з питань адміністрування адресного простору українського сегмента мережі Інтернет, без обговорення даного питання складом Координаційної ради.

З огляду на зазначене, пропонуємо відхилити зазначені пропозиції та винести їх за рамки обговорення проекту закону «Про електронні комунікації».

 

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                    О.Федієнко