Лист №43/1-5 від 16.03.2015 щодо Проекту Закону про внесення змін до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», реєстраційний №2220 від 24.02.2015 р.

16.03.2015
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи

Томенку М.В.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку

Данченку О.І.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

Павелку А.В.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції

Соболєву Є.В.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції 

Геращенко І.В.

Вих. №43/1-5

від «16» березня 2015р.

 

Шановний Миколо Володимировичу!

Інтернет Асоціація України (далі - ІнАУ), яка об'єднує понад 180 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

У Верховній Раді України зареєстровано Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (щодо віднесення радіочастотного ресурсу України до природних ресурсів загальнодержавного значення), реєстраційний №2220 від 24.02.2015 р. (далі – Проект Закону).

У даному Проекті Закону пропонується усунути існуючу законодавчу прогалину щодо віднесення радіочастотного ресурсу України до природних ресурсів загальнодержавного чи місцевого значення.

Результати аналізу використання радіочастотного ресурсу свідчать про те, що за умови особливостей використання сучасних радіотехнологій сьогодні реально може використовуватись одна і та ж частота як для різних радіотехнологій, так і для різних передавальних пристроїв однієї і тієї ж радіотехнології. Такий стан використання радіочастотного ресурсу є поширеним для всіх країн світу, зокрема, і для України. Тому частотний ресурс доцільно вважати не обмеженим природним ресурсом, а ресурсом обмеженого використання або обмеженим ресурсом.

Зазначений підхід щодо визнання радіочастотного ресурсу лише обмеженим ресурсом також зафіксовано в положеннях «Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони», яку як міжнародний договір (Угода про асоціацію) ратифіковано Верховною Радою України 16 вересня 2014 р.

Так в статті 119 «Обмежені ресурси» Угоди про асоціацію зазначено, що «Сторони забезпечують, щоб будь-які процедури, передбачені для надання та використання обмежених ресурсів, зокрема частоти, номери та права доступу, застосовувалися на об’єктивній, пропорційній, вчасній, прозорій та недискримінаційній основі. Поточний стан надання діапазонів частот має бути відкритим для громадськості, однак оприлюднення детальної інформації про частоти, виділені для конкретних напрямків використання урядом, не є обов’язковим».

Відповідно до законодавства України, якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.

Таким чином, запропонований до розгляду законопроект не відповідає міжнародному договору України - «Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» і тому не може бути прийнятий.

Просимо Вас не підтримувати та відхилити прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (щодо віднесення радіочастотного ресурсу України до природних ресурсів загальнодержавного значення)» реєстр. № 2220, як такий, що не відповідає чинному законодавству України, так і міжнародному договору України.

 

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                     Т.Попова